A Kardinális a hercegség első embere, fehér háromszög kalapos bábu. Csak egy van belőle.
LeírásA Hercegi-palota a hercegség székhelye. Ebből az épületből minden játékos csak egyet építhet. Hat szállítómunkás ellátására alkalmas. A Hercegi-palota hatásköre a lapkájától minden irányba három sor további területlapka.
LeírásAz erődítmények szállítómunkások ellátására, felségterület növelésére, illetve katonák kiképzésére alkalmas épületek. A kastély és a vár hatásköre a területlapkájától minden irányba két sor további területlapka, az erődé egy vagy kettő .
LeírásAz őrtoronyok hatásköre a területlapkájuktól számítva egy területlapkányi. Az őrtoronyból minden játékos maximálisan hetet, a Fürkész- toronyból egyet építhet. Az őrtornyokba elhelyezhető egy-egy katona, a Fürkésztorony az erőd hatókörét növeli.
LeírásA fegyvertár megépítése az ostrom indításához szükséges, a Hadikapu a katonák mozgását segítő épület. Az Oszlopok-csarnoka a játékos hadi épületeinek védelmi erejét növeli. A méhész mézet készít, amiből méhsert állít elő amit a katonák fogyasztanak előszeretettel.
LeírásA bányák a hegységekből érceket, ásványokat termelnek ki. A különböző bányák szenet, vasércet, gyémántot, aranyat, rubintot hoznak a felszínre, melyeket aztán a kovács, az öntöde, a pénzverde, az ékszerész használjon fel, illetve a rubint mágikus épületek kelléke. A kőfejtő, az építkezésekhez szükséges kőtömböket termeli.
LeírásA favágó az erőben kivágja a fákat és azokból farönköt készít. A farönkre a fűrészmalomnak és a péknek van szüksége. A fűrészmalom a farönkből gerendát készít. A kikötőben készültnek a hercegség hajói.
LeírásA fémfeldogozást a pénzverde, az ékszerész, a kohász és a kovács végzi.
LeírásA hercegség fejlettségét a raktár, a piac, tanoda, a lovarda és a világító torony felépítésével növelheti a játékos.
LeírásAz obeliszkek felépítésével győzelmi pontokat lehet szerezni. Egy obeliszk felépítése 3 győzelmi pontot, kettő felépítése, 9 győzelmi pontot, három felépítése 18 győzelmi pontot ér.
LeírásA Kardinális a hercegség első embere, fehér háromszög kalapos bábu. Csak egy van belőle.
LeírásA szállító munkások a termékek és a nyersanyagok szállítását végzik. Minden szállító egy termék vagy nyersanyag mozgatását tudja elvégezni egy körben, a szállítás fázisban.
LeírásAz iskola felépítésével hat szállítóból lehet mester, a játékos maximum hat keménykalapos szállítót cserélhet le cilinderes mesterre. A Hercegi mesterek vagy megduplázzák a termelést, vagy szállítanak.
LeírásA lovászokat nem kell élelmezni, ezek ellátását a lovarda látja el. A kordéjjal rendelkező lovászok két anyag szállítását is elvégezhetik egy körben.
LeírásA hercegségeknek egy generálisa (fekete köpenyes) és hét katonája (zöld köpenyes) lehet.
LeírásErődönként kettő-kettő, azaz egy erőd esetében kettő, két erős esetében négy, három erőd esetében hat és négy erőd esetében nyolc katonája lehet egy játékosnak.
LeírásA játéktábla a játék kezdetén minden játékos számára rendelkezésre áll, a Hercegi-palotához jár. A játéktáblán helyezkedik el a kardinális és öt szállító munkás. Lehetővé teszi 12 termék tárolását. Itt folyik a szállítómunkások élelmezése is.
LeírásA kiegészítő játéktáblát a kastély, vagy a vár felépítésével kapja meg a játékos, a hadi épülethez tartozó szállítómunkásokkal együtt.
LeírásA raktár tábla a raktár felépítésével kerül a játékos birtokába. Ez további 12 nyersanyag, élelmiszer vagy termék raktározását teszi lehetővé.
LeírásA fegyvertár megépítésével egy kiegészítő raktárlapot is kap a játékos, melyen fegyvereket, és a katonák harci cselekményeihez szükséges tartalék élelmiszereket lehet raktározni.
LeírásA játék körökből áll, minden kör tíz fázisból áll. A kezdő játékos a fázistárcsa forgatásával biztosítja, hogy egy fázis se maradjon ki.
LeírásA játék hatszögletű területlapkákon folyik. Erre építhetők az épületek, itt történik a termelés, a hajók mozgása, a katonai csaták és ostromok. Itt fejtik ki hatásukat a Hercegi mesterek.
LeírásJátékszabály, Épületek-területlapkák, Oktatójáték, Pontozó lap
Tudj meg többetRövid bemutató videók.