A járműkártyák

A járművekre jellemző szabályok a járműkártyákon vannak feltüntetve. A járműkártya információi:                    

  • A járműkártya keretének, és a jármű megnevezésének a színe a jármű korára utal:
  • kor barna, II. kor zöld, III. kor piros, IV. kor kék.
  • A jármű neve után lévő nyilas zárójelben lévő szám, ami a jármű makettjének alján van.
  • A jármű makettje, amit a fuvartáblára lehet helyezni a jármű megvásárlását követően.
  • A jármű vásárlási értéke. Használtan ennek a fele. Használt járművet a játékostárstól lehet megvásárolni, ha az felajánlja eladásra.
  • A jármű által egyszerre szállítható egységnyi áru mennyisége. Például egy fuvarral a lóvasút egy egységnyi téglát, szalmát, hordó bort, utast stb. tud elszállítani.
  • A jármű haladási sebessége. Azt jelenti, hogy egy körben mennyi területlapkán tud keresztülhaladni a jármű a jelzett út típusokon. A sebesség két részből állhat. Az első az alapérték, ami minden járműnél szerepel. A második rész a kötőjel utáni zárójelbe tett érték, ez nem minden járműnél található. A zárójelben lévő érték gyorsítja a jármű haladását. Azt jelenti, hogy mennyi lapka esetében kell eggyel növelni a sebességet. A szekér például három területlapkán három körben halad át, minden negyedik területlapkát pedig átlép. A sebesség részletes leírása a fuvarlapkánál kerül leírásra.
  • Maximálisan ennyi jármű köthető össze egy járműszerelvénnyé. Nem minden járművet lehet sorba kötni. A szekér esetében legfeljebb hatos fogatot lehet felállítani. A hatos fogat azonos sebességgel halad, mint a kettes fogat, azonban nem egy, hanem három egységnyi terméket tud egyszerre szállítani.  
  • A jármű által szállítható termékek. Általában bármit szállíthat egy jármű, kivétel általában a posta és az utasok, de a kivétel lehet bármilyen árú vagy nyersanyag. Egyes járművek csak utasokat és/vagy postát szállíthatnak. 
  • A jármű vásárlási és használhatósági kora. A zöld színűek a vásárlási kor(-ok), a használhatósági kor a zöld és a fekete, a piros áthúzott pedig az a kor, ahol sem vásárolni, sem használni nem lehet a járművet. A piros jelzést azonban csak a haladó játékban kell alkalmazni, az alapjátékban azonos jelentése van, mint a fekete színnek. Például az alapjátékban a szekeret az I. és a II. korban lehet megvásárolni, használni az I., a II., a III. és a IV. korban is lehet.
  • A haladó játékban a IV. korban nem használható a szekér.